30 Pro­zent von Nichts

»Our phi­lo­so­phy is simp­le – when Ap­ple brings a new sub­scri­ber to the app, Ap­ple earns a 30 per­cent sha­re; when the pu­blisher brings an exis­ting or new sub­scri­ber to the app, the pu­blisher keeps 100 per­cent and Ap­ple earns not­hing.«

Ste­ve Jobs bringt es auf den Punkt. Den Ver­bän­den wird das nicht pas­sen, es wird Aus­ru­fe­zei­chen ha­geln.

Nach­trag vom 16.2.2011:

»Ap­ple is ea­ting the peop­le that pro­vi­de the things that make the iPad spe­cial.« sagt Giz­mo­do, »for­get iOS and bring on the HTML5 mo­bi­le apps«, schließt Ryan Car­son. Hei­se fasst zu­sam­men. Das The­ma ist ge­kom­men um zu blei­ben.

»Apple’s new ru­les rile. But not me: I’m the pay­ing custo­mer and I re­sent the old mo­del. The new ru­les are custo­mer-cen­tric.«

meint Jean-Lou­is Gas­sée